Вітаю Вас, Гість
Головна » 2013 » Травень » 12 » інноваційна робота
11:14
інноваційна робота

Інноваційні  форми та методи роботи в організації системи діяльності органів учнівського самоврядування Мезенівського НВК.

 Результативність роботи

 

          Інноваційні форми та методи роботи в організації системи діяльності органів учнівського самоврядування сприяють розвитку вмінь та навичок учнівських колективів самостійно вирішувати поставлені завдання, розвивають ініціативність,  творчі здібності дітей та креативне мислення. Інноваційні методи дозволяють  вчити учнівські колективи працювати в команді, відповідально ставитися до своїх обов’язків, самоорганізовуватися.

          Так у Мезенівському НВК часто застосовується метод проектів під час підготовки та проведення шкільних заходів або окремих етапів. Наприклад, проект «Леді Осінь», соціальний проект ( благодійний ярмарок) «Сорочинський ярмарок у Мезенівському НВК», вечір відпочинку «Дівчина – весна», проект з удосконалення ландшафтного дизайну шкільного подвір'я «Парад квітів біля школи»; ділова гра як форма проведення виховного заходу або як етап проекту під час презентації продукту діяльності, як це було під час благодійного ярмарку; «мозковий штурм»  - найпоширеніший метод, який застосовується на засіданнях парламенту, коли необхідно створити банк ідей, або вирішити якусь проблему, або обговорити, проаналізувати  результати роботи; «мікрофон» - під час опитування учнів та вчителів, дирекції, анкетування та ін.; презентації (як етап окремого проекту – презентація продукту і форма виховного заходу, як-от наприклад презентації «Гендерні стереотипи в суспільстві», «Що таке расова дискримінація?», «Голодомор. Приховані сторінки історії», «Що таке толерантність?», «ВІЛ СНІД: ти повинен це знати», «Вплив куріння, алкоголю та наркотиків на здоров'я», «Бій під Крутами», «Суверенна моя Україна», про права дитини - «Поважайте чисте, ясне, непорочне, святе дитинство!», до Дня української мови та писемності - «Мово моя калинова», профорієнтаційна робота – презентація «Світ нових професій» та ін.

        На велику увагу заслуговує метод проектів, як особливо ефективний під час організації системи діяльності органів учнівського самоврядування. Це можна продемонструвати на прикладі організації роботи Мезенівським НВК над благодійним проектом «Сорочинський ярмарок у Мезенівському НВК». Початку роботи над проектом передувало засідання парламенту, де визначалася робоча група - проектна команда ( учні 11 класу) – і порушувалася проблема проведення благодійного ярмарку.

Далі робота розгорталася в такий спосіб: відбулося засідання проектної групи, на якому були здійснені такі етапи:

1.    Постановка завдань.

2.    Розробка плану дій групи. Розподіл обов’язків між членами групи.

3.    Пошуки інформації для вирішення проблемних завдань.

4.    Обрання способу формування «продукту діяльності».

5.    Обрання форми презентації «продукту діяльності».

6.    Вироблення рекомендацій для органів самоврядування класів.

7.    Постановка завдання для членів прес – центру щодо оформлення оголошення про виховний захід ( час, місце та умови проведення).

8.    Започаткуання номінацій для підведення підсумків роботи.

            Проектна група обрала ділову гру як форму демонстрації « готового продукту» діяльності. Організація такої гри передбачала наступні етапи: підготовчий, основний (сама гра), підсумковий. Щодо підготовчого етапу, то він, мабуть, був одним із найвідповідальніших, без «мозкового штурму» ніяк не обійтися. Група створила «банк ідей»: організувати лотерею, обмінний пункт, роботу інспекторів ринку, комітету захисту прав споживачів, маркетологів, торгових яток тощо; виробила єдині умови гри, за якими кожен клас працює над своїм проектом, за назвою «Торгова марка»: добирає назву торгової марки, рекламний слоган, уніформу, цінники для товару, дизайн.

           Під час роботи над проектом ініціативна група та учасники проекту займалася пошуком інформації в Інтернеті, брали консультації в учителя економіки, педагога – організатора, учителя трудового навчання, батьків, класних керівників працювали зі словниками, щоб з'ясувати лексичне значення окремих економічних термінів (маркетинг, маркетолог, слоган, рентабельність і так далі).

          У ході роботи над проектом діти відзначалися високою активністю, зацікавленістю, проявляли ініціативу,сам ярмарок був добре організований, сподобався як учням, так і вчителям та гостям ярмарку.

          Заключний етап ділової гри передбачав також підведення підсумків, заради цього й працював комітет захисту прав споживачів, який збирав відгуки в «Книгу відгуків, скарг і пропозицій», записи з якої були оприлюднені прес – центром на загальношкільній лінійці. Як підсумок роботи – випуск прес – центром шкільної стіннівки про ярмарок.

 

 

 

Переглядів: 653 | Додав: makar | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: